Wyszukiwarka

XXVII Sympozjum w Jabłonce 2010

W 2010 roku organizatorem  Sympozjum Klubu Szkół Westerplatte było Liceum Ogólnokształcące w Jabłonce w powiecie nowotarskim.  Jak co roku delegacja naszej szkoły uczestniczyła w tym sympozjum w składzie: Magda Poksińska, Monika Szumańska i Aleksandra Lendzion, opiekunowie pani dyr. Krystyna Łukaszewska i Krystyna Sobiecka oraz państwo Lendzion, rodzice Oli, którzy nas zawieźli do Jabłonki.. Nasze uczestnictwo w tym spotkaniu rozpoczęliśmy 8 czerwca o godzinie 9.00 wyjazdem z Tłuchowa. Podróż, mimo odległości, minęła nam szybko i około godziny 16.00 dotarliśmy do miejsca zakwaterowania w Orawce, nieopodal Jabłonki, w pensjonacie „U Kazika”. Tam czekały już na nas pokoje i kolacja. Wieczorem w pensjonacie odbyło się zebranie organizacyjne i prezentacja szkół.

Drugiego dnia rano udaliśmy się do szkoły Liceum Ogólnokształcącego w Jabłonce. Stamtąd uformowanym pochodem pocztów sztandarowych Klubu Szkół Westerplatte przeszliśmy do kościoła na okolicznościową Mszę św. Po Mszy wróciliśmy do liceum, gdzie odbyło się oficjalne powitanie wszystkich uczestników oraz występy artystyczne. Pozostałą część dnia spędziliśmy w słowackim miasteczku Trstena. Wieczorem odbyło się kolejne spotkanie uczestników sympozjum, w którym wybrano prezesa klubu na następny rok.

Dzień następny wypełniły nam zwiedzanie okolicznych atrakcji krajoznawczych

i kulturowych: zwiedziliśmy stary drewniany kościółek, podziwianie uroku Babiogórskiego Parku Narodowego, wystawa flory i fauny występującej na tym obszarze oraz skansen zabudowy drewnianej. Największą atrakcją było pieczenie „moskalików”. Moskaliki to małe chlebki pieczone bezpośrednio na płycie dawnej kuchni. W ugniatanie ciasta i pieczenie tych chlebków każdy z nas, nie wyłączając pani dyrektor  bardzo aktywnie uczestniczył.